Geld incasseren is een eeuwenoud principe. U heeft weleens gehoord van de tollenaars uit het oude Israël. Dit heeft natuurlijk betrekking op het heffen van belasting maar het principe is gelijk als men kijkt naar de verafschuwing van het werk dat een incassobureau doet. Beroepen zoals incassobureaus, advocaten of (flits)politie zijn nu eenmaal niet geliefd en men ziet ons als profiteurs van andermans ellende. Toch zijn deze beroepen onmisbaar. Wat zou er gebeuren als de politie niet meer optreedt of als er geen wet meer is? Chaos en wanorde is het ongewenste antwoord.
Over de jaren zijn er vele gewoontes ontstaan bij de meeste incassobureaus. Dubieuze praktijken door gebrek aan kennis, professionaliteit en inlevingsvermogen zijn hier het bewijs van. Ook heeft de incassowereld een karakter ontwikkeld die zeer onpersoonlijk is zowel voor de klant (MKB en ZZP) en de debiteur. Een voorbeeld hiervan is dat een vast contactpersoon die het dossier behandeld nauwelijks meer bestaat voor zowel klant als debiteur. Het incassobureau kent het dossier niet goed genoeg en maakt afspraken met de debiteur of geeft advies die onwenselijk of verkeerd kunnen zijn.
Kortom, er is een verandering in de incassowereld nodig. Zoals de nieuwe, frisse en innovatieve werknemer de oudere werknemer vervangt omdat hij zijn veerkracht, visie en onderwijsbaarheid heeft verloren.
Een doel van ons is om de klant niet alleen bovenaan te zetten maar ook de debiteur. Wij houden hierbij in gedachte dat de klant en debiteur een zakelijk relatie met elkaar hebben en daarom in principe gelijkwaardig moeten zijn. Hierdoor laten wij vertrouwen en respect zien wat bouwstenen zijn voor de snelste oplossing.
Wij hebben daarom gedragsregels opgesteld met als doel om beide partijen te voorzien van een eerlijke, rechtvaardige, persoonlijke en snelle oplossing.
Onze gedragsregels luiden:
- Wij zullen ons altijd aan de wet houden.
- Wij handelen te allen tijde naar eer en geweten.
- Wij houden rekening met de invloed van onze beslissingen op onze medemensen en zoeken altijd naar een eerlijke oplossing.
- Wij hebben een open en effectieve communicatie met klant en debiteur.
- Wij streven er te allen tijde naar vertrouwen op te bouwen, respect te tonen en integer te handelen.
Aan deze gedragsregels verbinden wij ons logo en onze naam CENTURION Juristen & Incasso. Wij zijn uitermate trots op ons gedrag, handelen en attitude. Wij staan al onze klanten bij alsof het ons persoonlijk betreft. Wij helpen de debiteur waar wij kunnen en laten hen voelen dat wij respect voor hen hebben. Kortom Centurion, het nieuwe ethisch incasseren.